က်မသည္ ဆပ္ျပာတတံုး

စာနယ္ဇင္းသမား ကေမာက္ကမ ၅ မွာ က်မစာနယ္ဇင္းေလာကထဲ ဝင္ခါစက ေရးခဲ့တဲ့အက္ေဆးေလး ဆင္ဆာ ထိတဲ့အေၾကာင္း ေရးထားမိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဆပ္ျပာညစ္ပတ္ရင္ ဘာနဲ႔ေဆးမလလို႔ အမည္ရတယ္ေပါ့ ေလ။ သို႔ေသာ္ အဲဒီအက္ေဆးေလးကိုပဲ အေတြ႕အႀကံဳရင္က်က္လာတဲ့ တခ်ိန္မွာ လိမ္လိမ္မာမာ ပါးပါး နပ္နပ္နဲ႔ ျပန္ေရးေတာ့ စိစစ္ေရးက လြတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအက္ေဆးေလးကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ထဲမွာ ထုတ္ခဲ့တဲ့ ဖတ္စရာ ဂ်ာနယ္ အမွတ္ ၂၇ မွာ ေဖာ္ျပခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ က်မအစြမ္းနဲ႔ဆို ဒီအက္ေဆးေလး ဘယ္ေရာက္ေနမွန္း မသိလို႔ ရွာလို႔ေတာင္ ေတြ႕မွာ မဟုတ္ဘူး။ ခုေတာ့ ညီမ ေမ က ဒီအက္ေဆးေလးကို သူ႔ဘေလာ့မွာ တင္ထားေပးပါ တယ္။ ေပ်ာ္လိုက္တာမွ။ အဲဒီအတြက္ ေမ့ ကို ေက်းဇူး အမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္။

အက္ေဆး ၅


တီဗီမွ လာသည့္ ဆပ္ျပာေၾကာ္ျငာတစ္ခ်ဳိ႕ကို သတိထားၾကည့္လွ်င္ ေတြ႕ေနရသည္။ ဆပ္ျပာျဖင့္ ေဆးလိုက္လွ်င္ ရာခိုင္ႏႈန္း အေတာ္မ်ားေသာ ပိုးမႊားမ်ားႏွင့္ အညစ္အေၾကးမ်ား ဆပ္ျပာရည္ႏွင့္ အတူပါသြားသည္။ သန္႔စင္ သြားၾကသည္။ ဆပ္ျပာဆိုတာ အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန္႔စင္ေအာင္ ေဆးေၾကာေပးႏိုင္ေသာ အရာဟူ၏။

တစ္ေန႔က ကၽြန္မ ေရခ်ဳိးဆပ္ျပာ တိုက္ေနစဥ္ ဆပ္ျပာတံုး လက္ထဲမွ ေလွ်ာက်သြားသည္။ ကၽြန္မတို႕ အိမ္က ေရခ်ဳိးခန္းႏွင့္ ခ်ဳိးရတာ မဟုတ္။ သဲေျမေပၚတြင္ ေက်ာက္ျပားခင္းကာ ေရစည္ ခ်ၿပီး ေရခ်ဳိးရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆပ္ျပာက ေက်ာက္ျပားေပၚမွ တဆင့္ သဲေပၚသို႕ က်သြားသည္။ ကၽြန္မ၏ ဆပ္ျပာေမႊး ခရမ္းေရာင္တံုးကေလး ညစ္ေပသြားသည္။ ဆပ္ျပာတံုးေလးကို ေရေလာင္းခ်လိုက္ေတာ့ အေပၚယံ အညစ္အေၾကးမ်ားသာ ပါသြားၿပီး သဲမ်ားကေတာ့ ကပ္ျမဲ ကပ္လွ်က္ ေရေဆး၍ မရေတာ့။

ကၽြန္မ ဆရာတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးသည္။ “ဆပ္ျပာဆိုတာ အညစ္အေၾကးကို ေဆးေၾကာရာမွာ သံုးတာဆိုေပမယ့္ ဆပ္ျပာကိုယ္တိုင္က ညစ္ပတ္ေနရင္ ဘာနဲ႔ေဆးၾကမလဲ ”

ကၽြန္မကိုယ္တိုင္က ဆပ္ျပာတစ္တံုးလား။ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မ ဆပ္ျပာ တစ္တံုးလို သေဘာထားကာ တစ္ပါးသူ၏ အညစ္အေၾကးမ်ားကို ေဆးေၾကာေပးခ်င္ေနမိ တတ္တာကို သတိရမိသည္။ ဘယ္အရာ၀တၳဳမဆို ညစ္ပတ္ေနလွ်င္ ဆပ္ျပာႏွင့္ ေဆးေၾကာပစ္၍ ရသည္မဟုတ္ပါလား။ ခၽြင္းခ်က္ျဖစ္ေသာ အစြန္းအေထးမ်ားမွ လြဲ၍ေပါ့။

ဆပ္ျပာကိုယ္တိုင္က ညစ္ပတ္ေနၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္အရာကမွ ကူညီေဆးေၾကာႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ တကယ္လို႔ ဆပ္ျပာေပၚမွာ ေပေနတဲ့အရာမ်ားကို လံုး၀ေျပာင္စင္ေအာင္ ေဆးေၾကာ ခ်င္သည္ဆိုလွ်င္ အဲဒီ ဆပ္ျပာေလးကို အတိုင္းအတာ တစ္စံုတစ္ခုအထိ ပံုမွန္ မဟုတ္ေသာ ပြန္းပဲ့မႈမ်ဳိးနဲ႔ ပြန္းပဲ့ေစရေတာ့မည္။

ကၽြန္မသည္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ အလြန္ျဖစ္ခ်င္မိသည္။ ကၽြန္မ၏ ကေလာင္ ပိစိေကြးေလး ႏွင့္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အက်ဳိးကို ျပဳခ်င္ေနမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မကို ကၽြန္မ၏ ဆရာက ...
“ ဆပ္ျပာဆိုတာ အညစ္အေၾကးကို ေဆးေပးတာဆိုေပမယ့္ ဆပ္ျပာကိုယ္တိုင္က ညစ္ပတ္ ေနရင္ ဘာနဲ႔ေဆးၾကမလဲ” ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြကို ေဆးေၾကာေပးတဲ့ ဆပ္ျပာေလးကို ကၽြန္မ အားက်မိတာ ၀န္ခံပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆပ္ျပာဟာ မိမိရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာကို အပြန္းအပဲ့ခံၿပီး သူတစ္ပါးကို စင္ၾကယ္ေစတဲ့ အရာေလ။ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ဆိုရရင္ ကိုယ္အနစ္နာခံၿပီး သူတစ္ပါးကို အက်ဳိးရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပး ရတာ မဟုတ္လား။

ညစ္ေပသြားတဲ့ ဆပ္ျပာေလးေတာ့ မျဖစ္ခ်င္ပါ။ ဆပ္ျပာေလး ညစ္ပတ္သြားရင္ ညစ္ပတ္တဲ့ အတိုင္းပဲ ထားရေတာ့မွာ။ ဒါမွမဟုတ္ ဆပ္ျပာေလးကို ပံုသဏၭာန္ ပ်က္သြားတဲ့အထိ ပြန္းပဲ့ေစရ ေတာ့မွာေလ။

ကၽြန္မသည္ ဆပ္ျပာတစ္တံုးေလလား .... မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဆပ္ျပာတံုးေလးမွာ ေျခေထာက္ရွိလွ်င္ သူ႔ေျခဖ်ားကိုပင္ ကၽြန္မ မမွီႏိုင္ပါ။ ဆပ္ျပာတံုးေလးျဖစ္ရန္ ကၽြန္မ အမ်ားၾကီး ၾကိဳးစားရဦးမည္။ ဆပ္ျပာတံုးေလး၏ ေပးဆပ္မႈမ်ဳိးကို စိတ္ကူးႏွင့္ေတာင္ မလုပ္ႏိုင္ေသးပါ။ ဒီေတာ့ ဆပ္ျပာတံုးေလး ျဖစ္ဖို႔ ကၽြန္မ ၾကိဳးစားခ်င္ပါသည္။ ၾကိဳးစားေနမိသည္ ဟုသာ ထင္ရပါသည္။ ဆပ္ျပာတံုးေလး ျဖစ္ခြင့္ရသြားရင္ေတာ့ မညစ္ပတ္ေအာင္ ဆက္ၾကိဳးစားရဦးမည္ပဲ။

ကၽြန္မ၏ ဆပ္ျပာ ခရမ္းေရာင္တံုးကေလးမွာ သဲမ်ား ေပေနသည္။ ဓါးထက္ထက္ တစ္လက္ကို ယူကာ ဆပ္ျပာေလးေပၚမွ သဲမ်ားကို ကုန္စင္ေအာင္ ျခစ္ထုတ္လွီးျဖတ္ လိုက္ရသည္။ ပံုသဏၭာန္ ပ်က္ယြင္း သြားေသာ္လည္း ဆပ္ျပာေလးကို သန္႔စင္စြာ ေတြ႕လိုက္ရသည္။ သူ႔မူလ အေျခအေန၊ ပံုသဏၭာန္ မဟုတ္ေလေတာ့၊ ေထာင့္စြန္းမ်ား၊ က်င္းခ်ဳိင့္မ်ားျဖင့္ မ်က္ႏွာျပင္မွာ အဖုအထစ္မ်ား ျဖစ္ေနေလၿပီ။

သို႔ျငား ဤအေျခအေန သြင္ျပင္ရုပ္ကလည္း အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန္႔စင္ေပးႏိုင္သည္သာ။

ဖတ္စရာဂ်ာနယ္၊ အမွတ္ (၂၇)၊ ၂၀၀၅၊ ဇူလိုင္ ၁၉

9 comments:

Kaung Kin Ko said...

ဘာတံဆိပ္လဲဗ်ိဳ ့။ :D

Kaung Kin Ko said...

"ဆပ္ျပာတံုးေလးမွာ ေျခေထာက္ရွိလွ်င္ သူ႔ေျခဖ်ားကိုပင္ ကၽြန္မ မမွီႏိုင္ပါ။"

အေတြးေလးနဲ ့အဲဒီ့အေရးအသားေလး ၾကိဳက္တယ္ဗ်။

JulyDream said...

ေရႊ၀ါတူးတူးသာ (သို႕) ကာေဘာ္လစ္ တူးတူးသာ ေပါ့ေနာ္။

ဗန္ပိုင္းယား said...

ဆပ္ျပာတုန္းဆို သဲေပမွာ .. ပီးေတာ့လညး္ ... ဓါးနဲ႔ဂ်ိဳေစာင္းကို အလွီးခံရအံုးမွာ .. ဒီေတာ့ စပ္ျပာရည္ ေျပာင္းျဖစ္လိုက္ .... ဟိ

Unknown said...

အေတြးေလးကို ၾကဳိက္တယ္...:)

မိုးခါး said...

အေတြးေလးေကာင္းလိုက္တာ .. ကိုယ္တုိင္ မညစ္ေပေအာင္ အရင္ၾကိဳးစားဦးမယ္အမရယ္ .. အမ်ားကိုလည္း ျဖဴစင္မႈေပးႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားဦးမယ္ .. ေနာက္ေတာ့ ေနာက္ေတ့ာေပါ့ ..

chanye` said...

က်မသည္ ဆပ္ျပာတစ္တံုးလို ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ၾကီး ျဖစ္ေနသည္ေပါ့ ။

NangNyi said...

အဲ့ပို႔စ္ကို ဖတ္စရာမွာလည္းမဟုတ္ မေမဆီမွာလည္း မဟုတ္ဘဲ.. ဖတ္ဖူးေနသလိုပဲ.. ျဖစ္ႏိုင္လားဟင္

Andy said...

ဆပ္ျပာတံုးေပေတာ့ ဘာနဲ႔ေဆးမလဲဆိုတာ... အမေျပာဖူးတာလား တစ္ေနရာမွာ ဖတ္ဖူးတာလားမသိ