အမွတ္တရရက္စြဲမ်ား ၅

ျပန္ေကာက္ရရင္ေတာ့ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းကိုပဲ ျပန္ျပန္ေရာက္သြားရတာပါ။ လူတိုင္းက အပူအပင္ ကင္းတဲ့ ကေလးေလးဘဝကို တခါျပန္ၿပီးေရာက္ခ်င္ေသးတယ္ ဆိုတဲ့ ေတးသံၾကားရင္ လိုက္မညည္း ဘဲ မေဆြးေျမ့ဘဲ မေနႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကေလးဆိုတာက သူတို႔ရဲ႕ အိတ္စ္ပရက္ရွင္းကို ဟန္ေဆာင္မႈေတြ မပါဘဲ ေဖာ္ျပတတ္ၾကတယ္ .. စကားနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ပံုနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ လူႀကီးတိုင္း ကေလးျဖစ္ခဲ့ၾကဖူး မွာပါ။ ဒီေတာ့ လူႀကီးတိုင္း ကိုယ္ထင္ရာေျပာခဲ့ လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ကေလးဘဝကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးမိၾကဖူးမွာပါ။ အဲလို လွည့္ၾကည့္ၿပီး မၿပံဳးဖူးေသးဘူး ဆိုရင္လည္း တခါေလာက္ စဥ္းစားၿပီး ျပန္ၿပံဳးၾကည့္ၾကပါလား ... ။

ဘယ္သူ႔အီးအေမႊးဆံုးလဲ

“ကမၻာေပၚမွာ ရွိရွိသမွ် အီးေတြထဲမွာ ဘယ္သူ႔အီး အေမႊးဆံုးလဲ”
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအီး”

အေပၚက ေမးခြန္းကို ေမးလိုက္တဲ့သူက အသက္ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္ေကာင္ေလးတေယာက္ ျဖစ္ၿပီး ေအာက္က အေျဖေျဖတဲ့သူက ၈ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးမေလး တေယာက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေလးမ ေလးက က်မပါ။ က်မကို က်မအစ္ကိုက ေမးခြန္းထုတ္တာပါ။ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္က ဒီလိုပဲ အျပင္မွာ ကိုယ္ၾကားလာခဲ့တာကို ဆရာျပန္လုပ္ေနက်။ အမ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ က်မ အစ္ကိုက က်မကို ဆရာလုပ္ေနက်ပါ။

ဒီေမးခြန္းရဲ႕အေျဖကိုၾကားလိုက္ရေတာ့ သူ ဘာျပန္ေျပာရမွန္းမသိေအာင္ ေၾကာင္သြားတယ္။ တကယ္က သူျဖစ္ေစခ်င္တာက ဘယ္သူ႔အီးအေမႊးဆံုးလဲဆိုရင္ ကိုယ့္အီးကိုယ္ အေမႊးဆံုးေပါ့ လို႔ ေျဖေစခ်င္တာေလ။ က်မရဲ႕အေျဖကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ သူေတာင္ ဇေဝ ဇဝါျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ တကယ္ပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕အီးက ေမႊးသလားေပါ့။ က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ေျပာသမွ်ကို နားစြင့္ေနတဲ့ အေဖကေတာ့ အားရပါးရေအာ္ရီပါတယ္။

အစ္ကိုက “ဟင္ ဘာဆိုင္လို႔လဲဟ။ ကိုယ့္အီးကိုယ္ အေမႊးဆံုးေပါ့။ နင္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အီး ႐ွဴဖူးလို႔လား” လို႔ ျပန္ေျပာေတာ့ “မသိဘူးေလ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုပ္တာ အားလံုးေကာင္းတာ ဆိုေတာ့ သူ႔အီးလည္း ေမႊးမယ္ထင္တာေပါ့” လို႔ ေၾကာင္ေတာင္ျပန္ေျဖခဲ့တာ။

က်မငယ္ငယ္က အဲလိုပါ။ ကိုယ္အထင္ႀကီးေလးစားတဲ့သူဆိုရင္ အီးေတာင္ ေမႊးတယ္ထင္ခဲ့တာပါ။

က်မတို႔ ေမာင္ႏွမက အနီးကပ္ဆံုး၊ တက်က္က်က္လည္း အျဖစ္ဆံုး၊ ၿပီးေတာ့ တေယာက္မရွိရင္လည္း တေယာက္ မေနတတ္ျပန္ဘူး။ အိမ္ကိုပတ္ၿပီးလိုက္ရွာေနၾကတာ။

ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ က်မတို႔ ေမာင္ႏွမ ၂ ေယာက္ထဲ အိမ္ေစာင့္ေနရစ္ခဲ့ရတယ္။ တေယာက္ ကို မုန္႔ဖိုး တမတ္စီေမေမက ေပးခဲ့တယ္။ ဝန္ထမ္းမိဘေတြ ဆိုေတာ့ ဟင္းကိုခ်က္ၿပီး ေဝပံုက်ထားခဲ့ တယ္။ ဥပမာ ဘဲဥဟင္းခ်က္ရင္ တေယာက္ တျခမ္းစီေပါ့။ ေမေမတို႔သြားၿပီ ဆိုတာနဲ႔ က်မတို႔ ၂ ေယာက္ ကစားနည္းေပါင္းစံုကို မထပ္ရေအာင္ေဆာ့ပါတယ္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ေယာက်္ားေလးကစားနည္းေတြပါ။ က်မတို႔ေမာင္ႏွမ အႀကိဳက္ဆံုး ကစားနည္းက ေခါင္းအံုးရိုက္တမ္းပဲ။ ခံုတန္းရွည္ေပၚထိုင္ၿပီး ခြေခါင္းအံုးတေယာက္တလံုးစီနဲ႔ ခံုေပၚက ျပဳတ္က်တဲ့အထိ ႐ိုက္ရတာ။ ေနာက္ေတာ့ က်မက ဟိုတယ္လုပ္တမ္းကစားမယ္ ဆိုေတာ့ အစ္ကိုက “နင္က ဟိုတယ္ဖြင့္ ငါက ဟိုတယ္ကိုလာတည္းမယ္” တဲ့။ က်မက ဟိုတယ္ကို ေသခ်ာျပင္ဆင္ရ ပါတယ္။ ေမေမတို႔အိပ္ရာေတြကို ျပင္ေပးရတာေပါ့။ အစ္ကိုက ဟိုတယ္မွာ ထမင္းမွာစားတယ္။

က်မက ထမင္းေတြဟင္းေတြ ျပင္ေပးရတယ္။ ျပင္ေပးရင္းနဲ႔ ဟင္းက က်မရွယ္ယာေတြထဲကပါ ပါကုန္ေရာ။ က်မစားေတာ့ ဟင္းမေလာက္လို႔ ေမာင္ႏွမ ရန္ေတြျဖစ္ၾကေကာ။ ၿပီးေတာ့လည္း ခန ပါပဲ။

ေႏြေက်ာင္းပိ္တ္ရက္မွာ က်မတို႔ တရက္မျပတ္လုပ္တာက က်မတို႔အိ္မ္နားမွာရွိတဲ့ “ဓညင္းၿမိဳင္” လို႔ေခၚတဲ့ စာအုပ္ဆိုင္ႀကီးကို ခ်ီတက္ၾကတာပါ။ အဲဒီဆိုင္မွာ ရွိသမွ် ကာတြန္းစာအုပ္ေတြကို တေန႔ ၂ အုပ္ႏႈန္းနဲ႔ ဝါးစားသလိုဖတ္ၾကတာေပါ့။ စာအုပ္က ၂ အုပ္ကို တမတ္ ဆိုေတာ့ တမတ္ဖိုး စာအုပ္ဖတ္ .. က်န္တဲ့ တမတ္ကို မုန္႔ဝယ္ၿပီး တဝက္စီခြဲစားေပါ့။

က်မအႀကိဳက္ဆံုးကေတာ့ ကာတြန္းဦးသန္းႂကြယ္ပါ။ သူ႔ရဲ႕ ဗလႀကီး ဗလေလး၊ အဂၤါၿဂိဳဟ္၊ ျမားနတ္ေမာင္၊ ဖိုးဝ၊ ပန္ကာ၊ ပန္ခ်ာ ... စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြက က်မနဲ႔ အရင္းႏွီးဆံုးေတြေပါ့။ ဦးသန္းႂကြယ္ရဲ႕ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြက ထူလည္းထူ ဇာတ္အိမ္ကလည္း အႀကီးႀကီးေတြ။ လွ်ိဳ႕ဝွက္ သည္းဖိုေတြမ်ားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးေအာင္ရွိန္ရဲ႕ ဖိုးဆိတ္ျဖဴ၊ ဦးကပ္ေစး၊ ခင္ေမာင္သိန္းထြန္းဝင္း၊ တိုက္ဂါး၊ စံပ၊ မယ္ခ၊ ဦးစိတ္တို၊ ေမ်ာက္ညိဳ၊ ေနာက္ ေမာင္ဏၰရဲ႕ သမိန္ေပါသြပ္၊ ရွင္ဂြမ္းဂြိ၊ အလကား ေက်ာ္စြာ၊ ဗညားပိစိ၊ အာတာလြတ္ၿမိဳ႕စားႀကီး ဦးအာလူး၊ ေတာင္ပုလုၿမိဳ႕စားႀကီး ထင္ရာစိုင္း၊ ေဆးဆရာဦးတုတ္ႀကီး။ ေငြၾကည္ရဲ႕ ကမၻာရွား။ သစ္ထြဏ္းရဲ႕ ေမာင္တီထြင္။ ပိုးဇာရဲ႕ ေလးမြန္ေထြးမြန္၊ ေလးေလးဇာ၊ ေရႊအိ၊ ေရႊဘုတ္။ ကာတြန္းေအာင္ေအာင္ရဲ႕ ေရႊေခါင္းေျပာင္ ... အဲဒီစာအုပ္ေတြ ထဲက မဖတ္ရေသးတာကို ေသခ်ာေရြး ၿပီးရင္ ေမာင္ႏွမ ၂ ေယာက္ မုန္႔ တခုခုဝယ္ၿပီး ေခ်ာင္တေခ်ာင္စီမွာ ၿငိမ္ၿပီး ဖတ္။ ၿပီးသြားရင္ လဲဖတ္ၾက ..။

ကာတြန္းဦးသန္းႂကြယ္ေသတုန္းက ငိုတဲ့အေၾကာင္းေလး ပို႔စ္တခုမွာ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒါက်မတို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ ျဖတ္သမ္းရတဲ့ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြပါ။ တခါတေလ ကိုေနာင္ႀကီးရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း က်မအစ္ကိုလိုပဲျဖစ္ေနတဲ့ ကို႐ိုးေရာက္လာတတ္တယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကေတာ့ က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ထဲပါ။

က်မတို႔ျခံႀကီးရဲ႕ေဘးက အိမ္မွာ က်မတို႔ရဲ႕ အဘိုးအရင္းအဘြားအရင္းလိုပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ ဖိုးဥာဏ္နဲ႔ ဖြားစိန္ ဆိုတဲ့ အဘိုးအဘြားလင္မယား ၂ ေယာက္ရွိတယ္။ သူတို႔က တခါတေလ က်မတို႔ဘာလုပ္ ေနလဲ လာလာၾကည့္ေပးတယ္။

ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ ကုန္ခါနီးအခ်ိန္ေတြက မိုးရြာၿပီဆိုေတာ့ ေန႔ခင္းမိုးသည္းခ်ိန္ က်မတို႔ မိုးေရထြက္ခ်ိဳးၾကတယ္။ ၿခံထဲမွာ မိုးေရတဝခ်ိဳးၿပီးရင္ က်မတို႔ေမာင္ႏွမ ၿခံထဲ သေဘၤာပင္က သေဘၤာသီးကို ခူးၿပီး စပ္စပ္ သုတ္စားၾကတယ္။ အစ္ကိုက သုတ္တာပါ။ သူက အသုတ္ သုတ္တာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ထိ အစ္ကိုက ညေနစာ ထမင္းခ်က္ထားရတယ္။ က်မတာဝန္က အိမ္ရွင္းေပါ့။ တေန႔လံုး ေမာင္ႏွမ ၂ ေယာက္ဖြထားသမွ် အေဖ၊ အေမ ျပန္မလာခင္မွာ ေသခ်ာ ရွင္းလင္းသိမ္းဆည္းရတယ္။ ဖုန္ေတြသုတ္ တံျမက္စည္းလွဲရတယ္။ ခက္တာက က်မက အဲဒါေတြလံုးဝ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ က်မ လုပ္ခ်င္တာက ထမင္းဟင္း ခ်က္ခ်င္တာ။ ေမေမက က်မငယ္ေသးတယ္ ဆိုၿပီး ေပးမခ်က္ဘူး။

အဲဒီ ျပႆနာကို က်မအစ္ကိုက ေျဖရွင္းေပးလိုက္တယ္။ က်မကို သူက မီးေမႊးနည္း၊ ထမင္းတည္ နည္း၊ ငွဲ႔နည္း၊ ႏွပ္နည္းေတြကို ဆရာစားမခ်န္ အေမတို႔ မသိေအာင္ သင္ေပးပါေတာ့တယ္။ ေမေမ သိရင္ ဆူမွာေလ။ အဲ့တုန္းက က်မက ၁၀ ႏွစ္ေတာင္မျပည့္ခ်င္ေသးဘူး။ က်မကလည္း အသစ္ အဆန္းတခု အေနနဲ႔ အရမ္းလုပ္ခ်င္ေတာ့ ႀကိဳးစားပမ္းစား သင္ပါတယ္။ ထမင္းခ်က္တတ္ေတာ့ ဟင္းခ်က္နည္းေတြပါသင္တယ္။

ညေနေတြမွာ က်မက ထမင္းဟင္းခ်က္၊ အစ္ကိုက ေဘာလံုးသြားကန္ ... အစေတာ့ ဟုတ္ေန ေသးတာ။ ေနာက္ေတာ့ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ မတည့္ၾကျပန္ဘူး။ ထံုးစံအတိုင္း အစ္ကိုက အစ သန္ေတာ့ က်မ မခံႏိုင္ေအာင္စရာကေန ထ ရန္ျဖစ္ၾကေကာ။ အဲ့မွာ က်မက ေမေမတို႔ကို အကုန္ ျပန္တိုင္ေရာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မက ထမင္းဟင္းကို တဘက္ကမ္းခပ္ ခ်က္တတ္ေနၿပီေလ။

အဲဒီမွာ အေမက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္။ “သမီးက မိန္းကေလးပဲ .. ခ်က္တတ္ၿပီ ဆိုေတာ့လည္း ေကာင္းတာေပါ့။ သမီးပဲ ဆက္ခ်က္ေတာ့” တဲ့။ က်မမွာကုိယ့္ရွဴးကိုယ္ပတ္ အဲဒီကစၿပီး ထန္းပင္တက္ လက္မွတ္ ရသြားလိုက္တာ ... ။

ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အီးကို ေမႊးတယ္လို႔ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ေျပာဖူးတဲ့ ေကာင္မေလးက စိတ္ကူးသိပ္ယဥ္ပါတယ္၊ တခါတခါ အေတြးလည္းလြန္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခ်က္ေတြလည္း သိပ္လုပ္ပါတယ္။

အေတြးလြန္ၿပီး ထမင္းအိုးေပ်ာ့တာ၊ တူးတာ ခနခနျဖစ္ပါတယ္။ က်မရဲ႕ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခ်က္ ေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္ေျပာင္ေျမာက္ပါတယ္။ မ႐ိုးပင္ အကိုင္းကို ႏြားႏို႔က်ိဳတဲ့ထဲ ထည့္ေမႊရင္ မလုိင္ျဖစ္တယ္လို႔ ၾကားဖူးေတာ့ အငယ္ေလးေသာက္ဖို႔ က်ိဳထားတဲ့ ႏြားႏို႔အိုးထဲ မ႐ိုးကိုင္းထည့္ ေမႊတာ မလိုင္မျဖစ္ဘဲ ႏို႔ပ်က္သလို ေရသတ္သတ္ ႏို႔ဖတ္ေတြသတ္သတ္ ျဖစ္ကုန္လို႔ အ႐ိုက္ခံ ထိပါတယ္။

သီဟိုဆံဆိုတာ သီဟုိေစ့ကို မီးဖုတ္ၿပီး ရတာပဲလို႔ ကိုယ့္ဘာသာစဥ္းစားၿပီး သီဟိုေစ့ အစိုႀကီးကို မီးဖိုထဲ ထည့္ဖုတ္တာ အုန္းခနဲ ထေပါက္ေတာ့ .. ကံေကာင္းလို႔ မ်က္ေစ့ေတြဘာေတြ မထိခိုက္တယ္။

ေနာက္ ဒီ့ထက္ နည္းနည္း ႀကီးလာမွ စမ္းသပ္တာေတြ ရွိေသးတယ္။ ကိတ္မုန္႔ဖုတ္ရင္း မီးေသြး တံုးျဖစ္သြားတာတို႔၊ စိန္ပန္းပင္ကို ဘြန္ဇိုင္းလုပ္ၾကည့္တာ ထင္းျဖစ္သြားတာတို႔၊ စထေရာ္ ဗယ္ရီသီးကို ယိုထိုးတာ ေက်ာက္ခဲလို မာသြားတာတို႔ ... ဒါ အျမည္းပဲရွိပါေသးတယ္။ ေနာက္မွ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦး မယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မကေတာ့ အဲလို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ေျပာခဲ့၊ လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ငယ္ဘဝကို အရမ္းလြမ္းဆြတ္တယ္။ ခုခ်ိန္မွာ က်မကို “ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္သူ႔အီးအေမႊးဆံုးလဲ” လို႔ လာေမးရင္ ရဲရဲဝံံ့ဝံ့ ဇိုးကနဲ ဇတ္ကနဲ ျပန္ေျဖႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။ ငယ္ငယ္ကလို ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တာကို ထင္တဲ့အတိုင္း ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ ဘဝေလး ျပန္မရႏိုင္ေတာ့တာကို စဥ္းစားမိရင္ ဝမ္းနည္းမိပါရဲ႕ ... ။

10 comments:

မီယာ said...

ငယ္ငယ္တုန္းကအေၾကာင္းေတြကုိ စီကာပတ္ကုံးေရး ထားတာ ေကာင္းလုိက္တာ။ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ အေခ်အတင္ စကားမ်ားေနပုံေတာင္ ျမင္ေယာင္တယ္။ လက္တဲ့စမ္းခ်က္တာေတြ အမ်ားႀကီးေၾကာင့္ အခုဆုိရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေကာင္းေကာင္း ခ်က္ေနၿပီေပါ့ေနာ္။

မိုးသား said...

ဟုတ္တယ္အစ္မတူးေရ..
ငယ္ငယ္ကလို စိတ္ထင္ရာေျပာခ်င္လိုက္တာ..
အခုေတာ့ ...
အစ္မသိတဲ့အတိုင္း ပုတ္သင္ညိဳလုပ္ေနရတာ မ်ားေနၿပီဗ်ာ

Andy said...

အင္းးး.. ငယ္ငယ္တုန္းက လက္တဲ့စမ္းလိုက္လို႔ အုန္းနိဳ႕ႏွပ္ျဖစ္သြားတဲ့ ေၾကာင္ၾကီးေတာင္ သတိရေသး..။

ဗန္ပိုင္းယား said...

ယံုဘူးယံုဘူး . .အိမ္လည္လာပီ ဟင္းခ်က္ျပ .. ဟိ

pandora said...

အိမ္လာလည္ၿပီး လာစားမွာစိုးလို႕ ျခိမ္းေျခာက္ထားတာ မဟုတ္လား။ မရဘူးေနာ္။ :)

ဖိုးဂ်ယ္ said...

အမေရ ငယ္ဘ၀ေလးက ေပ်ာ္စရာေလးေပါ့ေနာ္
က်ေတာ္နဲ႔ကြာပါ့ ေဆာ့တာ ကစားတာ
ဘာလဲ ျပန္ေမးရမယ္အမေရ

JulyDream said...

တကယ္ ၀မ္းနည္းတာလား ဟင္....
၀မ္းနည္းရင္.. မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ဘာဆက္ေျပာမယ္ ဆုိတာ သိေနတယ္ မဟုတ္လား။ အဟက္ အဟက္...

NangNyi said...

ေပ်ာ္စရာႀကီး

Kaung Kin Ko said...

ငယ္ငယ္တုန္းကဘဝထဲက အရုိက္ခံရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကိုႏုတ္ျပီး ျပန္လုိခ်င္တယ္။

Kaung Kin Ko said...

အၾကိဳက္ေတြတူတယ္။ ဦးကပ္ေစးတို ့ေမာင္ေမာင္ဇာတို ့