အက္ေဆး ၂

ဘယ္သူကမွလည္း ကိုယ့္ကို ႐ိုက္ၿပီးမခိုင္းရဘဲ လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ အလုပ္က စာဖတ္တာရယ္၊ စာေရးတာရယ္ပါ။ က်မငယ္ငယ္က စိတ္ကူးယဥ္ဖူးတယ္ .. ကိုယ္ပိုင္ မဂၢဇင္းတအုပ္ထုတ္ခ်င္တယ္ေပါ့။ အဲဒီမွာ စာမူေတြကို တည္းျဖတ္၊ ကိုယ့္ဘာသာလည္း ေရးေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစိတ္ကူးက ဘယ္ေတာ့မွျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ခဲ့မိတာ။ စိစစ္ေရးဆိုတာႀကီးကလည္း ရွိေသးတာကိုး။ ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့ မဂၢဇင္းေလးကို သူက ဓားတံုး ႀကီးေတြနဲ႔ ဟုိလွီးဒီျဖတ္လုပ္တာကို ခံႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး ဆိုေတာ့ မဂၢဇင္းေလးက စိတ္ကူးထဲမွာပဲ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္ထူးဆန္းတာပဲ။ ခုေတာ့ ဘေလာ့ဆိုတာေလး ေပၚလာခဲ့ၿပီ။ ကိုယ့္စိစစ္ေရးနဲ႔ ကိုယ္ .. စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီး၊ ေရး၊ တင္။ အကန္႔အသတ္ ဘာမွမရွိ။ တခ်ိဳ႕မ်ား ဖန္တီးထားလိုက္တာေလးေတြ သြားေရကိုယိုေကာ။ က်မက စာသာေရးတတ္တာ(ဒါလည္း အထင္ပါ) အဲဒါေတြက် နားလည္တာမဟုတ္။ သူမ်ားဘေလာ့လွလွေလးေတြ လိုက္ၾကည့္ အားက်၊ ကိုယ့္ဘေလာ့ျပန္ေရာက္ ေျပာင္ရွင္းႀကီး ... စိတ္ညစ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ သံသရာကလည္ေနတာ။ တေလာကေတာ့ ညီမေလး ဂ်စ္ ေကာင္းမႈနဲ႔ စီပံုးေလး ခ်ိတ္ခြင့္ရလိုက္ေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရင္ထက္စာရင္ နည္းနည္းေတာ့ ၾကည့္ေကာင္းသြားတာေပါ့ေလ။ စီပံုးေလးမွာ လာလည္ ထားတဲ့သူေတြေတြ႕ရင္ ေပ်ာ္တာေပါ့။ ဘယ္သူေတြမ်ားလာထားပါလိမ့္ဆိုၿပီး တေန႔တေန႔ ဖြင့္ၾကည့္ရတာ အေမာ။ အ႐ုပ္အသစ္ရထားတဲ့ ကေလးလိုပဲ (ေမ်ာက္အံုးသီးရသလိုပဲ ဆိုလည္း မွန္ပါတယ္)။ ဘေလာ့ေလး ေရးၿပီဆို က်မအေဖကို သိပ္သတိရတာ။ ၿပီးေတာ့ ဦးေလး ဦးေအာင္ျပည့္။ ဒီႏွစ္ေယာက္သာဆို သိပ္ေပ်ာ္မွာပဲ။ က်မအေဖကလည္း သူဆြဲခ်င္တဲ့ ကာတြန္းေတြ ဆြဲခ်င္သလိုဆြဲလို႔ရၿပီဆိုၿပီး ေပ်ာ္ေနမွာ၊ သူဆြဲသမွ် ကာတြန္း ေတြကို က်မက တကြက္မွ မပယ္ဘဲ ထည့္ေပးမွာ ဆိုေတာ့ေလ။ ဦးေလးကိုေတာ့ က်မဘေလာ့မွာ အယ္ဒီတာ ခ်ဳပ္ခန္႔ရမယ္။ အဲဒါဆို က်မဘေလာ့ကေလးက သိပ္ကိုလွသြားမွာ။ က်မစာလုံုးေပါင္းမွားတဲ့အခါ ေတြမွာေတာ့ ေခါင္းကို ေဒါင္ကနည္းျမည္ေအာင္ ေခါက္မွာေလ။ ေနာက္ၿပီး က်မေရးတာေတြ အသံုးမက်ရင္ ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ ေဝဖန္မွာ။ က်မက သူ႔ရဲ႕ ခ်ယ္ရီေခတ္ေတြ ရာျပည့္ ေခတ္ေတြ ဝါနီျပာ ေခတ္ေတြမွာ စာဖတ္သူ အဆင့္ပဲ ရွိေသးတာ။ သူ “ ဖတ္စရာ” ဂ်ာနယ္မွာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လုပ္ေတာ့မွ စာေလးနည္းနည္းပါးပါး ေရးစျပဳခ်ိန္ ဆိုေတာ့ သူ႔ဂ်ာနယ္မွာ အရမ္းကို ပါခ်င္တာေလ။ “ေအာင္ျပည့္” ရဲ႕ အယ္ဒီတာစားပြဲကို ျဖတ္ၿပီး စာမူ ပါခ်င္တာ ဖ်တ္ဖ်တ္လူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စာမူကိုပို႔လည္း မပို႔ရဲဘူး ေၾကာက္တယ္။ ဦးေလးမို႔လို႔ေၾကာက္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ေအာင္ျပည့္ကုိ ရွိန္တာေပါ့။ က်မစာမူကို ပယ္လိုက္မွာလည္း ေၾကာက္တာ။ သူက မႀကိဳက္တဲ့စာမူဆို ဘယ္သူ႔ကိုမွ အားနာတတ္တဲ့ အယ္ဒီတာမဟုတ္ဘူး ဆိုေတာ့ က်မလို ပိစိေကြးပါမႊားကို စာရင္းေတာင္ ထည့္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မရဲ႕ ဝတၳဳေလးေတြ မဂၢဇင္း ေပါင္းစံုနီးပါးမွာ ပါဖူးေနၿပီ။ အယ္ဒီတာ စားပြဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိုလည္း ျဖတ္ၿပီးၿပီ။ ၿပီးေတာ့ က်မ ဂ်ာနယ္လစ္ အလုပ္လည္း လုပ္ေနၿပီ (သတင္းဂ်ာနယ္ တေစာင္မွာ အမႈေဆာင္ အယ္ဒီတာ) ဆိုပါေတာ့။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို စာမူေပးေတာ့ က်မရင္ေတြခုန္တာ မတရားပဲ။ က်မက သူ႔ကို ဦးျမင့္လို႔ေခၚတယ္။ “ဦးျမင့္ သမီး စာမူတပုဒ္ ေပးခ်င္လို႔” ဆိုေတာ့ သူက“ေပးေပါ့။ ႀကိဳက္ရင္ သံုးမွာေပါ့၊ မႀကိဳက္ရင္ေတာ့ မသံုးဘူး” တဲ့။ ဒါနဲ႔ က်မလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က က်မအစ္ကိုႀကီးက သူ႔တိုက္မွာ ဓာတ္ပံုဆရာ လုပ္ေနတာ။ စာမူေပးၿပီး က်မ ဖတ္စရာတိုက္ကို ေရာက္ေပမယ့္ စာမူကို သံုးမွာလား မသံုးဘူးလား မေမးရဲဘူးေလ။ တရက္က်ေတာ့ က်မအစ္ကိုႀကီးက က်မကို “ဟဲ့ တူးတူး ... နင့္ကို ဦးျမင့္က ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခဲ့ခိုင္းတယ္။ လာ ငါ႐ိုက္ေပးမယ္” လို႔ ေျပာလာေတာ့ က်မမွာ ေပ်ာ္လိုက္တာ ဆိုတာေလ။ ထခုန္မတက္ပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်မစာမူေလးကို သံုးၿပီလို႔ ေျပာတာနဲ႔ တူတူပဲေလ။ ဖတ္စရာမွာ စာမူပါရင္ စာေရးသူရဲ႕ ဓာတ္ပံုေလးေတြနဲ႔ တြဲၿပီး သံုးတာကိုး။ ေလကေတာ္ေတာ္ ရွည္ေနၿပီေနာ္။ တကယ္က ဖတ္စရာ ဂ်ာနယ္မွာ ပါခဲ့တဲ့ အက္ေဆးေလး တင္ခ်င္ပါတယ္ဆို ၿပီးတဲ့ဥစၥာကို။ အက္ေဆးနာမည္က “လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း” တဲ့။ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးဆိုတာေတာ့ စာဖတ္သူက ဆံုးျဖတ္မွာပါ။ က်မကေတာ့ ေအာင္ျပည့္ရဲ႕ အယ္ဒီတာစားပြဲကို ျဖတ္ခဲ့ရတဲ့ အဲဒီအက္ေဆးေလးအတြက္ ဒီေန႔ထိ ေက်နပ္ေနတုန္းပဲ။ ခုေတာ့ အဲဒီအက္ေဆးေလးက “ဖြဲ႕တည္ရာ” မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာေတြရဲ႕ စားပြဲကို ထပ္ျဖတ္ေနပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ပါဦးေနာ္။
လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း

အဲဒီေန႔က မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ က်မတို႔ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္သြားသည္။ အိမ္က ထြက္စမွာေတာ့ သတိမျပဳမိ..။ ကုန္းတက္ ကုန္းဆင္း မ်ားေသာ က်မတို႔ ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ မသြားမျဖစ္ေသာ ေနရာတခုမို႔သာ သြားရသည္။ လမ္းေလွ်ာက္သြားရမွာမို႔ စိတ္ပင္ ပ်က္ခ်င္ခ်င္။

သို႔ေသာ္ ကုန္းတက္ လမ္းကေလးအတုိင္း ေလွ်ာက္တက္သြားမိသည္ႏွင့္ က်မ၏ အေတြးတို႔ ေျပာင္းလဲသြားေတာ့သည္။ လမ္း၏ ဘယ္ဘက္မွာ ေဆး႐ံု၊ ညာဘက္မွာ ေက်ာင္းႀကီး။ ေဆး႐ံုႏွင့္ လမ္းၾကားမွာ ဖုန္းဆိုးကြင္းျပင္ေလးက ျခားထားေသးသည္။ ေက်ာင္းႏွင့္ လမ္းၾကား မွာလည္း ကိုက္ ၂၀ ခန္႔ ျခားထားေသး၏။

အငဲ၏ ကြင္းျပင္ႀကီး သီခ်င္းကို မဆီမဆိုင္ သတိရမိလိုက္ေသးသည္။ ကြင္းျပင္ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ ေနသလို ခံစားမိသည္။ သားေလးက ေရွ႕ကေျပး က်မတို႔ ၂ ေယာက္က အေနာက္က တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာက္လို႔။ ကြင္းျပင္ကိုျဖတ္ၿပီး ေဆာင္းညေနေလက သုတ္ကနဲ ျဖဴးသည္။ စိမ့္ေအးသြားေတာ့ ရန္ကုန္ကေလ ပူပူကို ေခါင္းထဲမွေမာင္းထုတ္ရ ေသး၏။

တနဂၤေႏြ ညေနခင္း က်မရင္ထဲမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္း ၿငိမ္းခ်မ္းလို႔ေနသည္။ မနက္ျဖန္ တနလၤာ ဆိုတာလည္း ေမ့ထားလိုက္ၿပီ။ သားေလး၏ တီတာတာ စကားသံမ်ားကသာ က်မနားမွာ ဝဲပ်ံလို႔ ေနသည္။

“ေမေမ….. ဟုိမွာ ငွက္ကေလးေတြ…”

“ပန္းဝါဝါေလးေတြက ဘာလို႔ ေျမႀကီးမွာ ကပ္ေနတာလဲ”

“သားေျပးဦး မယ္ေနာ္”

“ဟုိးမွာ ….. ေကာင္းကင္ႀကီးက နီရဲေနတာပဲ”

က်မတို႔ ေရကန္ႀကီးနား တျဖည္းျဖည္း ေရာက္လာသည္။ လမ္း၏ ကုန္းထိပ္ကို ေရာက္ေတာ့ ေရကန္ႀကီးက ဘြားကနဲ ေပၚလာ၏။ သားက “ေဟး” ဟု ေအာ္ရင္း ဆက္ေျပးသြားသည္။ လမ္းေဘးမွာ ကေလးမ်ား ကစားေနၾကသည္။ သား၏ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ အဲဒီထဲမွာ ပါသည္တဲ့။ လွမ္းႏႈတ္ဆက္ေနသည္။

“စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္တာ… လမ္းမေလွ်ာက္ရတာ ၾကာၿပီေနာ္…” လို႔ က်မက ေျပာေတာ့ ခင္ပြန္းသည္က “စဥ္းစားပါဦး … တာေမြအဝိုင္းကေန မိုးမခ ဟိုးဘက္လမ္းဆံုး အထိ သံုးဘေလာက္စာေလာက္ အသြားအျပန္ ေန႔တိုင္း ေလွ်ာက္ေနရတာ ေမ့သြားၿပီလား” ဟု ခနဲ႔သည္။

ဟုတ္ပါရဲ႕။ သူေဌးရပ္ကြက္ထဲ ဆင္းရဲသားေတြ အလုပ္ဆင္းေနရတာ မနိပ္ပါဘူးကြာ ဟု သူငယ္ခ်င္း တေယာက္ေျပာတာ သတိရမိသည္။ မိုးမခ လမ္းဆိုတာက ကားပိုင္တဲ့ သူေဌးေတြခ်ည္း ေနတာေလ။ က်မတို႔ ဂ်ာနယ္ တိုက္သားေတြသာ အဲဒီ လမ္းထဲ လမ္း ေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္ေနၾကရတာ။

ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္ႏွင့္ က်မတို႔ အလုပ္တိုက္က သံုးေလး ဘေလာက္စာေလာက္ ေလွ်ာက္မွ ေရာက္သည္။ အျပန္လည္း လမ္းေလွ်ာက္ရလြန္းလို႔ လမ္းေလွ်ာက္ေနရပါလား ဆိုတာေတာင္ ေမ့ေနတတ္သည္။

ေျခေထာက္က သူ႔အလိုလိုေရြ႕ေနတတ္၏။ ၿမိဳ႕ထဲထြက္ရသည့္ ေန႔မ်ားဆို ပိုဆိုးသည္။ အဲဒီေန႔မ်ိဳးေလွ်ာက္ရသည့္ လမ္းကိုဆြဲဆန္႔ လိုက္လွ်င္ ခရီးက နည္းမွာမဟုတ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါ လမ္းေလွ်ာက္တာမဟုတ္ဘဲ ခုကမွ တကယ္လမ္းေလွ်ာက္တာ။

က်မတို႔ သြားရမည့္အိမ္က ေရကန္ႀကီးနားမွာ။ အဲဒီေရာက္ေတာ့ ေတြ႕ရမည့္လူမရွိ။ အျပန္ကို ကန္ေပါင္ေပၚက ေလွ်ာက္ၿပီးျပန္ရန္ က်မခင္ပြန္းက ဆြယ္သည္။ သားေလးက ကန္ေပါင္ေပၚ ေျပးတက္သည္။ က်မတို႔ ကန္ေပါင္ေပၚေရာက္ေတာ့ ေဆာင္းေနက ဝင္ေတာ့မည္။ အလင္း ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ အေအးက ပိုပို။ က်မတို႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာက္လာၾက၏။ ေနလက္က်န္ေၾကာင့္ ကန္ေရက လက္ျဖာေနသည္။

က်မတို႔ ကန္ေပါင္ေပၚက ဆင္းလာေတာ့ ေနဝင္ၿပီ။ အေမွာင္ထုႀကီးစိုးလာၿပီ။ မနက္ျဖန္ တနလၤာ။ အဂၤါဆို ေဖာင္ပိတ္မွာ။ အလုပ္ေတြမ်ားေတာ့ နယ္သတင္းေတြ ခုထိ မကိုင္ရေသး။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ စာေရးစားပြဲထိုင္ၿပီး အလုပ္စမွ။ တနလၤာကေန စေနအထိ လမ္းေတြ ေလွ်ာက္ရဦးမည္။ ေျခာက္ရက္စာ အလုပ္မ်ားႏွင့္ ေျခာက္ရက္စာလမ္းေတြ။ ေတြးတာေတာင္ ေမာသည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျခာက္ရက္လံုးလံုး ေလွ်ာက္ရလြန္းလို႔ ေမာေနတဲ့ အေမာေတြကို ေျဖဖို႔အတြက္ ေနာက္အပတ္ တနဂၤေႏြက်ရင္ ခုလိုပဲ လမ္းေလွ်ာက္ဦးမွပါေလ။

ဖတ္စရာ ဂ်ာနယ္ - အမွတ္ (၂)

0 comments: